Mozilla, cookies και ιδιωτικότητα

Mozilla, cookies και ιδιωτικότητα

http://parallhlografos.wordpress.com/2013/08/16/mozilla-cookies-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%ce%b9%ce%b4%ce%b9%cf%89%cf%84%ce%b9%ce%ba%cf%8c%cf%84%ce%b7%cf%84%ce%b1

Στις 25 Φεβρουαρίου 2013 η Mozilla Foundation ανακοίνωσε μέσω του εκπροσώπου της για θέματα ιδιωτικής και δημόσιας πολιτικής της εταιρείας, Alex Fowler, την αλλαγή της προεπιλεγμένης πολιτικής απέναντι στα λεγόμενα http cookies από τρίτα μέρη. Τα http cookies είναι μικρά αρχεία που κατά την πλοήγησή μας στο διαδίκτυο αποστέλνονται από διάφορους ιστοτόπους και αποθηκεύονται στον υπολογιστή μας. Βασική λειτουργία των http cookies είναι να αποθηκεύουν δεδομένα και όταν ένας χρήστης επισκέπτεται ξανά έναν ιστότοπο, να αποστέλλουν πίσω πληροφορίες σχετικά με την δραστηριότητα του χρήστη, όπως πχ τι μπορεί να έχει επιλέξει, πληροφορίες για να διευκολύνουν την διαδικασία του log in κτλ.  Τα http cookies χωρίζονται σε δύο κατηγορίες με βάση την προέλευσή τους, σε cookies από πρώτα μέρη (first-party cookies) και σε cookies απο τρίτα μέρη (third-party cookies). Τα first-party cookies είναι cookies που προέρχονται από το ίδιο domain του ιστοτόπου που επισκεπτόμαστε, ενώ τα third-party cookies προέρχονται από διαφορετικά domains. Για παράδειγμα αν επισκεφτούμε την google.gr για μια αναζήτηση cookies που προέρχονται από την ίδια την google είναι first-party cookies, ενώ τα cookies που προέρχονται από ένα τρίτο ιστότοπο, πχ μέσω ενος διαφημιστικού banner όπως http://www.advexample.com, ενώ επισκεπτόμαστε την google.gr είναι third-party cookies. Γενικότερα τα cookies δεν ειναι ούτε ιοί, ούτε κακόβουλο λογισμικό και η βασική τους λειτουργία είναι να διευκολύνουν την επικοινωνία στους διάφορους ιστοτόπους. Εξαίρεση και γκρίζα ζώνη αποτελούν τα tracking cookies και ιδιαίτερα τα third-party tracking cookies, που σκοπό έχουν να παρακολουθούν και να καταγράφουν της διαδικτυακές συνήθεις των χρηστών μακροπρόθεσμα και μπορούν να αποτελέσουν πρόβλημα σε σχέση με την ιδιωτικότητα των χρηστών.
Αυτό που άλλαξε η Mozilla από τον Φεβρουάριο και μετά είναι η προεπιλεγμένη πολιτική σε ότι αφορά τα third-party cookie, τα οποία δεν μπορούν πλέον να αποθηκεύονται εκτός και αν είτε το επιτρέψει ο χρήστης, είτε υπάρχουν αποθηκευμένα ήδη first-party cookies από τον ίδιο ιστότοπο. Μια πολιτική που ακολουθεί εδώ και χρόνια το Safari της Apple. Η προεπιλογή αυτή μεταφέρει πλέον την επιλογή στον χρήση να επιλέξει ένα και ποιοι ιστότοποι επιτρέπουν την παρακολούθηση των διαδικτυακών του συνηθειών, επιτρέποντας μεγαλύτερη ιδιωτικότητα. (Εάν θέλετε να αποτρέψετε third-part cookies να σας παρακολουθούν σβήστε το ιστορικό σας και έλεγξε ότι έχετε τις ακόλουθες ρυθμίσεις στον firefox όπως φαίνεται εδώ).
Το εντυπωσιακό στην όλη υπόθεση είναι η επίθεση που δέχτηκε η εταιρεία Mozilla σε σχέση με αυτή την αλλαγή στην προεπιλεγμένη ρύθμισή για τα third-party cookies από το Interactive Advertising Bureau (IAB – Γραφείο διαδραστικής διαφήμισης) με τίτλο “Has Mozilla lost his values? (Έχει η Mozilla χάσει τις αξίες της;) “. Το IAB είναι ένας οργανισμός που σχετίζεται με την ανάπτυξη βιομηχανικών προτύπων, την διεξαγωγή έρευνας και την παροχή νομικής υποστήριξης σε ότι αφορά την διαδικτυακή βιομηχανία διαφήμισης. Στην ανακοίνωση το ΙΑΒ ουσιαστικά προσάπτει στην Mozilla ότι  αυτή η αλλαγή της πολιτικής της μειώνει την πρόσβαση των εταιρειών σε πληροφορίες σκιαγραφήσεις των αναγκών των χρηστών/πελατών, κάτι που συνηθίζεται χρόνια τώρα χωρίς ουσιαστικό έλεγχο από την πλευρά των πελατών,  και ουσιαστικά αυτό μπορεί να έχεις ως συνέπεια ακόμα και οικονομικό μαρασμό των εταιρειών(!). Για να ενισχύσει την θέση του στην ανακοίνωση αναφέρει ένα ιστορικό παράδειγμα για τον τρόπο που οι αυτοκινητοβιομηχανίες συνέλεγαν δεδομένα από 240(!) διαφορετικές πηγές, όπως πολιτειακές κυβερνήσεις (σ.σ αναφέρεται στις ΗΠΑ), κατασκευαστές αυτοκινήτων, οικονομικές εταιρίες κτλ, με σκοπό την δημιουργία προφίλ για κάθε όχημα και για το ποιοι το οδηγούν, φυσικά χωρίς την συναίνεση του κάθε ατόμου (!).  Τονίζει μάλιστα ότι αυτά τα δεδομένα ήταν αναγκαία για την υγιή κατάσταση της αυτοκινητοβιομηχανίας και για τις βελτιώσεις των αυτοκινήτων και της οδικής ασφάλειας με το πέρασμα του χρόνου. Με το παράδειγμα αυτό ουσιαστικά τονίζει ότι κακώς η Mozilla δίνει το δικαίωμα στους χρήστες της να προστατεύουν τα δεδομένα τους στο διαδίκτυο γιατί τόσο καιρό έτσι έχουμε μάθει να δουλεύουμε εμείς οι διαφημιστές! Η αναλογία αυτή με το παρελθόν δηλώνει ξεκάθαρα και ξεδιάντροπα την θέση τους ότι οι διαφημιστές κάναμε ότι θέλαμε μέχρι τώρα χωρίς συναινέσεις από τους πελάτες και επιθυμούμε να συνεχίσουμε να κάνουμε το ίδιο! Αντί να αντιληφθούν ότι οι σχέσεις μεταξύ καταναλωτή -πωλητή έχουν αλλάξει με την είσοδο του διαδικτύου και να προσαρμοστούν κατηγορούν την Mozilla που ουσιαστικά μένει πιστή στις αρχές της για την προστασία του χρήστη, δίνοντάς του την δυνατότητα να ελέγχει με ποιους θέλει να μοιράζεται τα προσωπικά του δεδομένα online.
Βασική πηγή : Mozilla Comes under Attack – and of Age  του Glyn Moody
Μικρός αλεπουδένιος σύνδεσμος : http://wp.me/p1pa1c-jai

Sent by gReader Pro

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Σύλλογος Γονέων 3ου Δημοτικού Παλλήνης(Κάντζας)

Το ιστολόγιο του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων του 3ου Δημοτικού Σχολείου Παλλήνης(Κάντζας).

ΚΩΣΤΑΣ Δ. ΚΑΒΒΑΘΑΣ

Από την Ιδέα της Αυτοκίνησης μέχρι τις κοινωνίες του Μεγάλου Αδελφού και από τον Εξιπερί μέχρι τον Τζόνοθαν Λίβινγκστον Σίγκαλ. Iστoλόγιο για την εποχή του Τεχνολογικού Μεσαίωνα, του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, της Νέας και της Εταιρικής Διακυβέρνησης και ότι άλλο προκύψει στο μεταξύ. Ερώτηση κρίσεως: πότε έγραψα ότι, η ώρα του ΔΝΤ είναι κοντά;!

O Antista/Chef προτείνει...

μάχιμα γραφικά για το διαδίκτυο και τους δρόμους

Εκπαιδ. Παρέμβαση Αχαΐας

Αυτόνομο μέλος του πανελλαδικού Δικτύου Παρεμβάσεων - Συσπειρώσεων Δ. Ε.

21aristera

για την εργατική αριστερά του 21ου αιώνα

ΟΜΑΔΑ ΔΡΑΣΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ

...Καθηγητές Σχολείων Κυψέλης, Πατησίων, Γαλατσίου, Φιλαδέλφειας

Κανάλι

Αρχαίοι και αχρείοι Μαρξιστές - Μαοϊστές

ΖΩΝΤΑΝΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ - HUMAN LIBRARY GREECE

...εκεί που οι ιστορίες ζωντανεύουν

Εργασιακή επιτροπή εργαζομένων ΔΟΛ

Το σημείο ενημέρωσης της εργασιακής επιτροπής των εργαζομένων στον ΔΟΛ

Αγωνιστικές Παρεμβάσεις-Συσπειρώσεις-Κινήσεις

Δίκτυο ριζοσπαστικών ανεξάρτητων σχημάτων και αγωνιστών στο Δημόσιο Τομέα

Επισκιασις

Hip-Hop | Το Θέμα Είναι Ταξικό

Avantgarde

Κόκκινη Ορχήστρα Αθήνας / για την επανάσταση και το σοσιαλισμό

Εργατική Εξουσία - Αρχείο

Αρχειο Κομμουνιστικου Συνδεσμου (1996-2008)

Aformi's Blog

Just another WordPress.com weblog

Γκράνμα

ΤΟ ΠΛΟΙΟ ΤΩΝ ΟΝΕΙΡΩΝ ΜΟΥ ΜΕ ΠΑΕΙ, ΣΕ ΚΟΣΜΟΥΣ ΠΟΥ ΕΣΕΙΣ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΑΝΤΕΧΕΤΕ

Exitorial

exit the news. enter the views.

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

Ερανιστής

Κείμενα, άρθρα και ροές επιλεγμένων ειδήσεων

Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και... όλα τα άλλα

Αρέσει σε %d bloggers: